Urwany zawór i uszkodzony tłok, zdjęcia

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • adamus24_85
    Classic
    • 2010
    • 26

    Urwany zawór i uszkodzony tłok, zdjęcia

    lilo, zawsze mozna spróbować przerobić na heliRSkopter :diabelski_usmiech
    ale chyba misiek_wro nie ma takich cześci

    [ Dodano: Sro 29 Wrz, 10 21:46 ]
    lilo, poszło na maila
    miłej roboty :diabelski_usmiech
  • dragster
    Elegance
    • 2009
    • 895
    • Honda

    #2
    Urwany zawór i uszkodzony tłok, zdjęcia

    Cześć,

    Koledze w Audo A3 pękł zawór ssący na trzecim cylindrze i uszkodził tłok. Właśnie miałem okazję zrobić kilka fotek. Auto wg licznika (faktycznego przebiegu nie znam) ma 190 tys. przebiegu i jest sprowadzone z Włoch w ub. roku.

    Przy okazji zdjęcia turbo i EGR bo mocno zapchany osadem w środku... Podobno recyrkulacja spalin jest kierowana właśnie na ten zawór, co osłabia jego wytrzymałość, stąd pęknięcie.

    Pls powiedzcie czy spotkaliście się już z taką awarią, kiedy zdarza się i jak temu można zapobiec? Pewnie można się obejść bez zaślepiania EGR i uniknąć takiej awarii, tylko co robić i/lub jak jeździć (wiadomo, że nie PSJ)?
    Silnik R18A2.
    http://www.dadrl.org.uk
    http://www.lightmare.org

    Komentarz

    • robekcool
      RS
      • 2009
      • 2041
      • Octavia II (1Z3)
      • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      że to jeszcze jeździło. egr zapchany na amen. nie sądzę, że po 200 kkm byłby tak zapchany, ale po 300-350 predzej :szeroki_usmiech poza tym materiał się męczy. niektorych usterek nie da się przewidzieć
      www.k-mot.pl
      Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
      Autoholowanie.
      Robert Kulma

      Komentarz

      • kmicio
        Ambiente
        • 2008
        • 233

        #4
        To co tu widac szacuję na jakieś 350-400kkm. Wklejałem jak wygląda dolot we włoskiej ALH z 2000 roku z 350kkm.
        *1B1B*1.8T*4x4
        *1B1B*1.9T*DSG

        Komentarz

        • shok
          RS
          • 2009
          • 2070
          • Octavia I (1U2)
          • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

          #5
          :shhh kolega miał pewnie książke serwisową,Vin i podpis sprzedającego,że przebieg orginalny
          No bardzo jest to przykre,ale niestety tak to jest z używanymi autami niewiadomego pochodzenia :?

          Komentarz

          • gregorianin
            Ambiente
            • 2008
            • 215
            • Octavia II (1Z3)
            • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

            #6
            Re: Urwany zawór i uszkodzony tłok, zdjęcia

            Zamieszczone przez dragster
            Cześć,

            Koledze w Audo A3 pękł zawór ssący na trzecim cylindrze i uszkodził tłok. Właśnie miałem okazję zrobić kilka fotek. Auto wg licznika (faktycznego przebiegu nie znam) ma 190 tys. przebiegu i jest sprowadzone z Włoch w ub. roku.

            Przy okazji zdjęcia turbo i EGR bo mocno zapchany osadem w środku... Podobno recyrkulacja spalin jest kierowana właśnie na ten zawór, co osłabia jego wytrzymałość, stąd pęknięcie.

            Pls powiedzcie czy spotkaliście się już z taką awarią, kiedy zdarza się i jak temu można zapobiec? Pewnie można się obejść bez zaślepiania EGR i uniknąć takiej awarii, tylko co robić i/lub jak jeździć (wiadomo, że nie PSJ)?
            Awaria nie ma nic wspólnego z recyrkulacją, jeśli już chciałbyś sie upierać przy dociekaniu jej wpływu na żywotność głowicy to jest pozytywna gdyż zmniejsza różnicę temperatur między kanałami ssącym i wydechowym, więc i zmniejsza naprężenia oraz obniża temperaturę spalania.
            Co do samej awarii, miałem taki przypadek w BMW 525TDS (ten podły 6cyl rzędowy silnik) sytuacja identyczna, uleciał grzybek zaworowy z tym że tam został wbity z powrotem w kanał głowicy a w denku tłoka wybiło dziurę na wylot. Bywa, jedyne co przychodzi do głowy to zmęczenie materiałowe lub delikatne skrzywienie grzybka po wcześniejszej kolizji z tłokiem.
            www.DURASOFT.pl

            -Hamownia podwoziowa
            -Modyfikacje programowe (Chip-Tuning)
            -Diagnostyka
            -Filtry FAP/DPF

            Komentarz

            • gumisiek7
              Classic
              • 2008
              • 6

              #7
              miałem to samo w skodzinie agr.miesiąc jeździłem z urwanym zaworem (prawdopodobnie z przeciążenia),w skutek czego - przeszczep silnika.

              Komentarz

              • gregorianin
                Ambiente
                • 2008
                • 215
                • Octavia II (1Z3)
                • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                #8
                Przeciążenia czego?
                www.DURASOFT.pl

                -Hamownia podwoziowa
                -Modyfikacje programowe (Chip-Tuning)
                -Diagnostyka
                -Filtry FAP/DPF

                Komentarz

                • Maicroft
                  Moderator
                  S_OCP MemberModeratorr
                  • 2004
                  • 25757
                  • Audi

                  #9
                  Po 200kkm moze tak wygladac, ja wiem jak moj po 100kkm wygladal :diabelski_usmiech
                  Spritmonitor.de

                  Komentarz

                  • dragster
                    Elegance
                    • 2009
                    • 895
                    • Honda

                    #10
                    Pojawiają się dwie sprawy:

                    1. warto, powiedzmy przy przebiegu 150 kkm przeczyścić EGR.

                    2. takie pęknięcie zaworu może zdarzyć się w tych silnikach jak już mają bardzo duże przebiegi

                    gumisiek7

                    przy jakim przebiegu zdarzyło się Tobie to urwanie?
                    Silnik R18A2.
                    http://www.dadrl.org.uk
                    http://www.lightmare.org

                    Komentarz

                    • Maicroft
                      Moderator
                      S_OCP MemberModeratorr
                      • 2004
                      • 25757
                      • Audi

                      #11
                      Warto przy przebiegu 100kkm wyczyscic EGR i zatkac go przy turbinie. Ja mysle ze problem byl po stronie latajacych popychaczy zaworowych i stad potem polecial zawor.
                      Spritmonitor.de

                      Komentarz

                      • dragster
                        Elegance
                        • 2009
                        • 895
                        • Honda

                        #12
                        Hmmm... z tym zatykaniem... sam nie wiem, napisano juz tyle na różnych forach...

                        Jeśli go zatkać to wyskoczą błędy, przy czym AHF nie jest jeszcze taki czuły na to, ale podobno ASV już bardziej. No ale OK, skasowanie to nie problem. Przy zatkaniu EGR silnik wolniej się nagrzewa, ale może będzie kilka koni więcej i po problemie.

                        Z drugiej strony znowu; projektowali to inżynierowie i testowali wielokrotnie, co więcej jest już taka konstrukcja tyle lat, w różnych koncernach, poza szybszym nagrzewaniem i znaczeniem ekologicznym może ma jeszcze jakiś sens... A możne po prostu przeczyścić co 100 - 150 kkm i po problemie.
                        Silnik R18A2.
                        http://www.dadrl.org.uk
                        http://www.lightmare.org

                        Komentarz

                        • gregorianin
                          Ambiente
                          • 2008
                          • 215
                          • Octavia II (1Z3)
                          • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                          #13
                          Zamieszczone przez dragster
                          Hmmm... z tym zatykaniem... sam nie wiem, napisano juz tyle na różnych forach...

                          Jeśli go zatkać to wyskoczą błędy, przy czym AHF nie jest jeszcze taki czuły na to, ale podobno ASV już bardziej. No ale OK, skasowanie to nie problem. Przy zatkaniu EGR silnik wolniej się nagrzewa, ale może będzie kilka koni więcej i po problemie.

                          Z drugiej strony znowu; projektowali to inżynierowie i testowali wielokrotnie, co więcej jest już taka konstrukcja tyle lat, w różnych koncernach, poza szybszym nagrzewaniem i znaczeniem ekologicznym może ma jeszcze jakiś sens... A możne po prostu przeczyścić co 100 - 150 kkm i po problemie.
                          EGR został zaprojektowany właściwie tylko dla ekologii, ograniczenie ilości tlenu w zasysanym powietrzu (przez częściowe wypełnienie spalinami) powoduje obniżenie temperatury spalania a przez to redukuje wiązania się NOx. Zaślepić można tak samo w AHF i ASV, nie będzie żadnego błędu. Podniesiecie tym sposobem nieco sprawność silnika. Zamiast blaszki można wyciągnąć przewód podciśnieniowy z membrany i go zatkać. W gruncie rzeczy działa to niemal tak samo jak zaślepienie mechaniczne blaszką.
                          www.DURASOFT.pl

                          -Hamownia podwoziowa
                          -Modyfikacje programowe (Chip-Tuning)
                          -Diagnostyka
                          -Filtry FAP/DPF

                          Komentarz

                          • gumisiek7
                            Classic
                            • 2008
                            • 6

                            #14
                            wg. wskazań licznika ok 150k.sądzę że 100 by trzeba dodać.Stało mi się to zimą jak wyjezdzałem z zaspy.lekkie pukniecie w silniku i przestawiona pompa wtryskowa.po 1,5 miesiaca po rozbiórce wszystko wyglądało tak samo jak na zdjeciach powyżej.Z tego co doszłem to egr zasyfił sie tak po tym zdazeniu.

                            Komentarz

                            • piernik
                              Elegance
                              S_OCP Member
                              • 2007
                              • 975
                              • Octavia II combi (1Z5)
                              • BSE 1.6 MPI 102 KM

                              #15
                              Zamieszczone przez dragster
                              EGR silnik wolniej się nagrzewa
                              zaślepiałem ostatnio u siebie i nic takiego nie zauważyłem, może dlatego że nie czekam aż silnik mi się zagrzeje na postoju tylko ruszam chwilę po odpaleniu. :wink:

                              Komentarz

                              • phrix
                                L&K
                                • 2007
                                • 1000
                                • Audi
                                • AGR 1.9 TDI VP 90 KM
                                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                #16
                                Sory za mały OT ale powiedzcie mi, czemu ma służyć czyszczenie EGRa. Czy warto się bawić w rozbieranie i czyszczenie?? ( pomijam temat zaślepiania i przypadki całkowitego zawalenia EGRa)
                                Szlifierki taśmowe, nożyce do złomu, kruszarki | W stajni : karawan O2 FL 1.9 TDI, A3 Sportback 1.6 MPI

                                _

                                Komentarz

                                Pracuję...